söndag 21 april 2013

En gråtrist vecka i mitten av april

Veckorna går så ruskigt fort, tiden bara rusar iväg och ibland tycker jag att jag inte har fått något uträttat under veckan, därför tror jag det är bra att ibland stanna upp och reflektera över livet. Vad har jag gjort och vart är jag på väg? Inte  bara rusa blint och kanske missa några sidospår som kan vara spännande. 





För att reflektera över vad jag skriver och åstadkommer här i
tänkte jag på söndagarna ha en återblick på veckan som gått.

 
Vecka 16

Måndag
Denna gråtrista vecka i mitten av april startade jag  upp med  en supergod ugnsbakad lax med äpple och purjolök.
 
Tisdag
För att påminna om hur viktigt det är att äta frukost tog jag
Nalle Puh till hjälp och levererade några frukostförslag.
Jag hann också med ett inlägg med recept på
cashewkyckling med ingefära.
 
Onsdag
Soppdag och den här veckan blev det en
fisk och skaldjurssoppa med smak av curry

Torsdag
Utmaningen Månadens sötsak på bloggen Söta saker är den här månaden Rött och mitt bidrag är en
Hallon- och Lakritsglass.


Fredag
Äntligen fredag!
och istället för den obligatoriska tacon till fredagsmyset tipsade jag om ett populärt inlägg här på bloggen
varm smörgåstårta

Lördag
Heldag i Stockholm med ett besök på Pärlans konfektyr
där jag smakade de underbart goda hemkokta kolorna.

Söndag
Precis tvärtemot den gråtrista starten så avslutas veckan
 med strålande väder.

 
Nytt den här veckan är också att jag i fortsättningen varje vecka kommer att lägga ut ett recept på veckans kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar