söndag 26 maj 2013

Vecka 21 startade regnigt men det ordnade till sig mot slutet

En rätt regnig och dyster vecka om ni frågar mig. När kommer värmen? Det positiva är att rabarbern nu går att skörda så man kan koka kräm, baka paj och mycket annat gott, och naturligtvis frysa in så man kan ta fram lite "vår" när vintern är som  mörkast och kallast. Men nu vill jag verkligen ha sol och värme!!  
 
 

Vecka 21

Måndag
Ny vecka och nytt recept på veckans kaka-
Toscakaka i långpanna

Tisdag
Sveriges mästerkocks recept på Thai fish cakes
 
Onsdag
Rabarbern är färdig och nu  kommer det bli mycket rabarberrecept framöver (hoppas jag)

Torsdag
Vad hände? Inget inlägg under torsdagen.

Fredag
Äntligen fredag och vi åt pannbiff med lök

Lördag
Just nu vill jag ha...

Söndag
En helt OK dag, rent väder mässigt,
men lite för blåsigt för min smak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar