onsdag 29 januari 2014

Sänk dina axlar och tänk positiva tankar

Den här terminen har jag ju börjat att träna Viryayoga med ny yogalärare och det innebär att uppläggen på klassen blir lite annorlunda än tidigare. Innan yoga klassen börjar ger min nya lärare oss en tanke att arbeta med under klassen och även som en liten hemläxa under resten av veckan. Igår var det innebörden av asanas, som betyder rörelse/positioner, som var vår tankeutmaning. Att tänka på hur vi rör oss, på vår hållning och hur vårt kroppsspråk påverkar oss själva och andra. Är vi osäkra skjuter vi gärna upp axlarna och spänner oss och när vi känner oss bekväma och tillfreds slappnar vi av och sänker våra axlar. På samma sätt som en tanke kan påverka vårt kroppsspråk kan vår kroppshållning påverka vår tanke, och andras. När jag sträcker på mig kan jag känna mig modig och med gott självförtroende. Om jag väljer att tänka glada, positiva tankar kan det få mig till att sträcka på mig lite extra, istället för att sjunka ihop och känna ren hopplöshet. Absolut en tanke värd att tänka på och arbeta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar