Välkommen!

Välkommen!

måndag 14 juli 2014

God morgon

Trots gårdagens gråmulna väder blev det inte en droppe regn på hela dagen.  Till slut var vi tvungna att pumpa vatten ur vår gamla brunn för att ge våra växter lite vatten. 
Lite regn har det kommit nu under natten, men det behöver komma mer. Nu förlitar jag mig på dagens väderprognos, att det ska regna till kvällen. Perfekt ju, om det regnar på nätterna och är soligt och varmt på dagarna, både för växter och semesterfirare :)

Då var det bara att ta sig an den nya veckan... 
Önskar er alla en fin start på veckan!

4 kommentarer:

  1. Detsamma! Önskar dig också en fin start på veckan!
    fann dig via Visa Lisas blogg
    Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Här har vi fått minst 40 mm under helgen och nu har det börjat regna igen. Bra för trädgården!

    Ja, du undrade över tips på konditionsträning. Att simma är väl bra för konditionen? Om du verkligen vill springa (alla behöver ju inte vilja det nödvändigtvis) så är det oftast bra att börja med att varva gång med jogg. Bor man där det finns gatlyktor kam man gå mellan två och sedan jogga till nästa, sen går man igen osv. Jag som bor på landet hade nog använt mig av tid istället. Kanske 30 sekunder jogg, gå 30 sekunder osv. Efter en vecka ökar man på tiden kanske till 1 minut jogg och 30 sekunder gå. Många har kommit igång med löpningen så. Annars finns det många bra pass på nätet att hitta där pulshöjande övningar ingår. Lofsan.se är en grym sida enligt mig och det finn många andra också. Jag tränar allra helst hemma och utomhus. Gym är inte min grej riktigt. Det gäller att hitta sin egen stil, inte stirra sig blind på att man ska träna så som alla andra gör tror jag. Sen är det nog absolut som du skriver att träning innebär så olika för oss alla. Det finns många som menar att yoga inte är träning och att promenader inte är träning. Det kan det nog vara enligt mig. Sen är det nog viktigt att göra klart för sig själv vad man vill. Bibehålla sin nuvarande fysik eller förbättra den? En del är nöjda med vardagsmotion och nöjda med hur de känner sig i kroppen just nu. Andra vill förbättra kondition eller få bort ont eller bygga på muskler... För min del har små mål varit bra att sätta upp. Det kan vara allt från att klara 10 armävningar på tå till att orka springa en viss runda/sträcka eller på en viss tid. Då har jag något tydligt att sträva mot som inte ligger "hundra år" framåt. Så funkar jag men alla är ju inte som jag :).

    Hoppas du hittar något sätt som funkar för dig och som sagt, googla på pulshöjare eller konditionsträning om du inte tror att löpgrejen är din typ av träning.

    Kram o lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, tack så hemskt mycket för dina råd och tips!! Behöver verkligen förbättra min kondition. Simma kan nog vara bra för konditionen men jag simmar mest för att behålla/öka min rörlighet, av samma anledning yogar jag, och för att jag helt enkelt gillar att simma. Inga direkt konditionshöjande ruscher för min del i simhallen alltså :) Mycket har ju med motivationen att göra och att inte ge upp. Att sätta upp små mål är ju det bästa, och jag är väl införstådd med det, men ändå är det så svårt att fullfölja.
      Men jag ska absolut ta tag i min konditionsträning. Ditt långa och engagerade svar är verkligen en spark i baken. Åter igen, TACK!

      Radera