torsdag 23 oktober 2014

Hemmagjord kebabpizza

Förra veckan blev det att jag tog en hel del snabbvägar till middagsmaten. 
Bl a blev det färdiggrillad kyckling en dag, en annan blev det köttsoppa på burk, 
och till helgen fortsatte jag i samma spår. 
I vanliga fall när jag gör hemmagjord pizza bakar jag både pizzadegen och kokar tomatmassan själv, recept på det hittar du här, men i helgen tog jag alltså en enklare väg till den hemmagjorda pizzan, och det smakade alla tiders det med :)


Jag använde mig av färdig pizzadeg, som finns i kyldisken, 
och en färdig tomatsås på burk.


Rullade ut degen på en plåt och bredde ut tomatsåsen. 
Jag kryddade såsen lite extra med oregano och svartpeppar och 
fördelade skivad rödlök och riven ost över. 
Det frysta kebabköttet stekte jag lätt i stekpanna innan jag la det på pizzan. 
Till sist avslutade jag med lite mer riven ost. 
Gräddade i 200 grader i ca 10-15 minuter. 
På den färdiga pizzan ringlade jag till sist kebabdressing, 
som jag faktiskt gjorde helt själv ;) 
Receptet på den hittar du här
Ett riktigt enkelt och smidigt sätt att göra sin egen kebabpizza!


Och gott blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar