lördag 11 oktober 2014

Tidig morgon

Nästan varje morgon på väg till jobbet tänker jag att jag borde ta med kameran och ta mig tid för att stanna och fota allt det vackra i naturen jag svischar förbi, lätta dimmor över åkrar och vatten, och alla dessa makalösa färger som det är i naturen nu. 
Så istället för att sätta mig i bilen plockade jag tidigt i morse fram min cykel, som tyvärr inte blivit använd sen jag och mannen i våras gjorde en liten utflykt till plantskolan, och begav mig av på en cykeltur för att föreviga detta vackra jag upplever från bilen varje morgon. Nu var ju vädret inte riktigt det bästa, lite molnigt och inga direkta dimmor, men några fina bilder fick jag allt, och så fick jag ju frisk luft och motion :)

Månen lyste fortfarande när jag for iväg

Men på andra sidan trädtopparna var solen på väg upp

Lugnt och fridfullt i hästhagen

För en kort stund kikade solen fram 
och skogen speglade sig vackert i det spegelblanka vattnet


Trädtopparna stod i lågor

Trolsk stämning

Vackert höstlandskap

Nej, nu måste jag ta itu med alla andra bestyr som behöver göras under helgerna, typ plocka, städa och tvätta, och framåt eftermiddagen är planen att ungdomarna och jag ska bege oss in till stan för lite shopping och mat. Vad har du för planer för dagen?   

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar