måndag 22 december 2014

Snart börjar det nya året, med nya möjligheter

Helgerna har inte ens börjat och jag längtar redan tills det blir "vardag" igen. Den senaste tiden har jag haft på tok för lite fokus på träning och hälsosam kost. Det är ingen som helst ordning, det har bara blivit några korta, sporadiska promenader på sistone, simhallen vet jag knappt när jag besökte sist och jag har ätit på tok för mycket onyttigt, redan. Nej, nu längtar jag till det nya året, att få ta fram den nya almanackan och börja om från scratch med ny motivation för träning och sundare vanor. När helgerna är över ska jag börja (ännu en gång ;)  en sund och hälsosam livsstil. Jag ska undvika ursäkterna för att slippa träna och istället hitta motivation för motion. Kanske blir 2015 det år då jag upptäckte att jag faktisk är born to run :)


Mitt mål - ta mig runt de 5 kilometerna utan att gå
Min belöning - dagspa på Villa Fridhem

2 kommentarer:

  1. Jag ska också springa Vårruset. Gjorde det i våras för första gången. Första loppet någonsin var det då och jag hade ganska nyligen blivit illa hundbiten i ryggen. Jag var så glad när jag kom i mål. Gick inte ett steg och sprang på bästa tiden någonsin för min del. Jag är ju inte purung så jag var väldigt stolt över mig själv. Härlig känsla!
    Snart kommer jag lägga ut en del av mina träningsmål för 2015 på bloggen. Kanske något där som kan få dig att känna inspiration och motivation.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, kommer ihåg att du blev biten :( men minns även att du ändå inte gav upp utan kämpade på och sedan genomförde loppet :)
      Ska absolut följa dig och din träning på bloggen. Önskar dig ett fint och glädjefyllt tränings år. Kram

      Radera