måndag 2 mars 2015

Rackarns vad helgen gick fort...

Redan måndag och en hel vecka kvar tills man är ledig igen :( 
Hann dock med en hel del, men inte allt jag ville göra. Men, men det är som det är...
En av de saker jag hann med i helgen var att frosta av frysen, och då hittade jag både det ena och det andra som jag behövde göra något med, bl a jordgubbar. På dem kokade jag en sås som vi hade till vaniljglass, toppad med lakrits. Smakade kanoners!

Jordgubbssås
4 portioner

200 g frysta jordgubbar
2 dl vatten
1 dl florsocker
Tillbehör
Vaniljglass
Lakritsströssel

Gör så här
Låt alla ingredienser koka ihop
Mosa jordgubbarna med en gaffel
När såsen har reducerats lite, mixa med en stavmixer till en slät sås
Ta av från värme och rör tills skummet försvinner
Låt såsen svalna lite innan den serveras till glassen 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar