fredag 6 maj 2016

Fredagsfeeling med Nutellaflarn med hallon


Tänk att det blev sommar, bara så där.
Jag hade en fantastisk dag igår med en hel del pyssel i trädgården. 
Idag ska jag iväg och jobba på förmiddagen men sedan ska jag snabbt hem 
och fortsätta njuta av det fantastiska vädret.
Till eftermiddagsfikat igår gjorde jag ett enkelt, frasigt och gott bakverk 
på färdigköpt smördeg. Funkar fint även som dessert.

Nutellaflarn med hallon
8 bitar

1 rulle kyld smördeg, 240 g
ca 1,5 dl Nutella, nöt- och chokladkräm
3 dl hallon
25 g mandelspån
Till servering
Vispgrädde el vaniljglass

Gör så här
Rulla ut degen på en plåt med bakplåtspapper
Vik upp en kant runt om längs degkanten
Bred nöt- och shkladkräm på degen
Strö över hallon och mandelspån
Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter i 200 grader
Serveras nygräddade


Nutellaflarnet avnjöts med en klick grädde i solskenet :)


Är du ledig idag?
Om inte; håll ut, helgen finns inom räckhåll.
Annars får du ha en riktigt skön, ledig fredag!!

3 kommentarer:

  1. Så smaskigt. Här är det en ledig dag. Hoppas du snart är hemma igen och kan njuta du med. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ser väldigt gott ut ska verkligen göra desserten idag då det passar perfekt när några väninnor kommer ❤️❤️ Ha en trevlig dag 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du och väninnorna uppskattade desserten!

      Trevlig kväll!

      Radera