tisdag 17 januari 2017

Frukostbröd bakade på keso och havregryn


Goda frukostbröd bakade utan mjöl som går lätt att röra till och baka ut kvällen före. Lite kletiga att forma till bullar men klicka ut lika stora klickar smet på plåten med bakplåtspapper innan du formar dem till bullar, då slipper du  iaf att gegga med dem en extra gång för att få dem lika stora.



Kesobullar
6 stycken

250 g keso
5 dl havregryn
4 ägg
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
Garnering
Vallmofrön

Gör så här
Lägg alla ingredienser i en bunke
Blanda ihop med en gaffel
Använd händerna för att forma till sex lika stora bullar
Lägg bullarna på en bakpappersklädd plåt och toppa med vallmofrön
Grädda i mitten av ugnen i 20 minuter,
tills bullarna fått fin färg och släpper lätt från bakpappret
Låt gärna svalna helt innan de äts med goda pålägg


4 kommentarer:

  1. Låter smaskigt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Det där brödet är så gott tycker jag! Fast efter julens maltbröd så är jag nu tillbaks på hårt bröd, det blir jag gladast av. Men lite mjukt bröd ibland är också gott. Hoppas din mage mår bättre nu så att du känner dig piggare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det finns hopp :) Magen har lugnat sig och jag känner inte längre att jag behöver ha koll på var det finns en toalett.

      Radera