måndag 19 juni 2017

Glad sommar!

med läckra bakverk och lata dagar.

Perfekt titel nu när jag har gått på semester :)
Nu ska jag njuta av min goda kaka jag bakat och sen bara lata mig i två veckor, 
helt på egen hand. Ska bli hur skönt som helst att styra över dagen och göra vad jag vill, utan att behöva ta hänsyn till någon annans vilja.

 Rabarberkladdkaka med vit choklad
8 bitar

100 g vit choklad
100 g smör
2 dl socker
2 ägg
2,5 dl vetemjöl
1,5 dl rabarber

Gör så här
Smöra och bröa en springform, ca 20 cm i diameter
Grov hacka den vita chokladen
Smält smöret i en kastrull
Dra smöret av plattan och smält chokladen i smöret
Vispa ner sockret och ett ägg i taget
Vispa till sist i mjölet
Häll smeten i formen och stoppa ner rabarberbitarna i smeten
Grädda i 200 grader i ca 15-20 minuter


Säkert blir det ett och annat inlägg från mina lata dagar 
men de kommer nog att komma glesare. 
Jag önskar er en riktigt glad sommar. Vi hörs!


2 kommentarer:

  1. Ha en härlig semester! Och vilken spännande kaka, jag har faktiskt både rabarber och vit choklad hemma:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna :)
      Kanske det blir en farligt god kaka till kaffet då...

      Radera