söndag 2 juli 2017

Kost- och motionsdagboken v26 - halvårsrapport


Halvårsrapport - kvartalsrapporten hittar man HÄR - och jag kan konstatera att semestern har varit bra för min mage, det var rätt stressigt på jobbet de sista veckorna, och att jag för övrigt fått in bra vanor som min mage trivs med. 
Jag nämnde i kvartalsrapporten att jag hade en gräns på 73 kg som var svår att passera, den gränsen passerade jag v 22 och vägde 71 kg, men nu efter två veckors semester stannar vågen på 72,5 kg. Kanske det har blivit lite för mycket rosé och öl och en och annan glass under semestern. ..
Men nu blir det vardag igen i en vecka och jag får hålla mig till vatten och frukt :)  
Dessutom har jag beställt Janesh Vaidyas senaste bok; Maten från min by: Ayurveda för din hälsa, som jag skrev om HÄRDen ser jag fram emot, att få lära mig mer kring hur man kan anpassa maten efter familjens olika element, enligt ayurveda.

Vecka 26


Måndag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg,sill
Dryck:Kaffe,proviva
Lunch:Laxgryta,sallad,stekt halloumi,clementin
Mellanmål:Glass och jordnötter
Dryck:Öl

Tisdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,hallonsmoothie
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Clementin
Dryck:Vatten
Lunch:Kyckling i ugn med mozzarella,kikärtssallad med champinjoner,örtcreme
Dryck:Vatten
Middag:Matjessill,färskpotatis,gräddfil och gräslök
Dryck:Öl,vatten
Mellanmål:Choklad
Dryck:Rosé

Onsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,surdegsbröd med lufttorkad skinka och ost
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Nektarin
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Smörgåsar med leverpastej och prickig korv
Dryck:Kaffe,vatten
Middag:Ljummen laxsallad med matvete 
Dryck:Öl
Mellanmål:Choklad
Dryck:Rosé
Träning: 1 mil promenad

Torsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,surdegsbröd med lufttorkad skinka och ost
Dryck:Kaffe
Lunch:Dubbelmacka av surdegsbröd men babyspenat och rökt lax
Dryck:Vatten, kaffe
Middag:Chicken red curry med ris
Dryck:Öl
Mellanmål:Ostkex med ost,melon
Dryck:Rosé


Fredag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg med inlagd sill
Dryck:Kaffe
Lunch:Broccolipaj utan pajbotten med rökt ost,clementin
Dryck:Vatten
Middag:Chickennuggets med pomme,grönsallad,mangorajasås
Dryck:Öl

Lördag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg med inlagd sill
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Persika
Dryck: Vatten
Lunch:Matjessill,färskpotatis,gräddfil,gräslök,grönsallad,persika
Dryck:Vatten
Mellanmål:Glass
Dryck:Kaffe
Middag:Taco
Dryck:Öl
Träning: 3,5 km promenad

Söndag
Frukost:Fruktsallad med smultron,lätt vaniljyoghurt,granola,surdegsbröd med leverpastej och saltgurka
Dryck: Kaffe
Lunch:Grillad fläskfilé,stekt potatis,grönsallad,fetaost,mangorajasås
Dryck:Vatten
Mellanmål:Glass
Mellanmål:Krusbärskräm,chiabröd med räkost
Dryck:Mjölk
Träning: 1 mil cykel 

Godis och annat onödigt gott
Glass och choklad får stå för det onyttiga den här veckan.



2 kommentarer:

  1. Vilka framsteg, du är ju jätteduktig! Men visst är det lättare med rutiner (mat och träning) när det inte är semester... Kämpar själv:)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, att rutinerna hör vardagen till, och går lättare att hålla /få när man inte behöver ta hänsyn till någon annan.
      Kan t ex bli problem med både mat och träning nästa vecka då jag ska kampera ihop med mannens släkt i fem dagar...
      Får ta med mig lite egen quinoa och surdegsbröd för jag misstänker att det kan bli mycket pasta och limpa ;)

      Radera