måndag 20 november 2017

Tankekort


Något jag gör för att inte gå och oroa mig för att glömma saker är att skriva ner dem. Och det gör jag direkt. Då vet jag att de finns på pränt och behöver inte lägga någon energi på att upprepa dem för mig själv. Inte heller behöver de ligga och gnaga i medvetandet som något jag vet att jag borde komma ihåg.
Nu vet jag att allt jag behöver komma ihåg finns nedskrivet och därmed kan jag släppa det och istället lägga min energi och mitt fokus på annat. 
Som att komma ihåg att titta på min kom-i-håg-lista ;)
Skjuta fram saker är inte heller min grej. Roligt eller ej, jag försöker få det överstökat så fort som möjlig. Jag gör hellre saker i god tid än utmanar ödet för att försent inse att jag inte kommer hinna det jag borde ha hunnit.

Så istället för att oroa oss för att det är måndag så tycker jag att vi nu tar tag i dagen och startar upp vår arbetsvecka. Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Så SAN så sant. Jag tycker inte heller om att skjuta upp saker. Bättre göra dem direkt. Fint tankekort. Kom ihåg lappar är ett måste. Minnet sviker annars mig. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera