måndag 19 augusti 2019

Ett vegetariskt middagstips - Mix till vegoburgare


Jag provade Coops nya mix till vegoburgare idag.
Hur smidigt som helst att bara behöva blanda mixen med kokande vatten, låta svälla i 5 minuter och sedan forma till burgare och steka.
Men jag tyckte väl inte att själva smaken på burgaren var någon hit direkt. 

Smakade egentligen just ingenting. Lite kryddor och typ finmalet ströbröd.
Men nu äter man ju sällan burgare utan tillbehör och jag valde att servera bönsalsa och pepparrotskräm till som fanns som recept på förpackningen. 
Och tillsammans med de tillbehören så smakade det alla tiders :)
Och naturligtvis kan man servera burgaren med bröd, sallad, tomat, lök och dressing.
Om man nu föredrar att äta burgare på det viset. 
Trots den rejält fadda smaken så får mixen ändå betyget tre av fem möjliga av mig. Tack vare hur enkelt och smidigt det var att blanda, forma och steka burgarna.

 

3 kommentarer:

  1. Receptet på bönsalsan vore kul att se. Om du gillar jordnötter så vill jag rekommendera frysta jordnötsbiffar från coop. Smakrika, matiga och supersmarriga. Lyckas du klura ut ett receot för att efterlikna dem blir jag glad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du gillar att utmana mig, va? Vilket jag bara tycker är roligt :)
      Jag ska absolut köpa dessa jordnötsbiffar och se om jag får anledning att klura på ett recept. Tack för tipset!

      Radera
    2. Jag har en känsla av att du är bra på sådant klur :)

      Radera