måndag 9 december 2019

Det andra adventsljuset är nu tänt

Hoppas ni haft ett fint avslut på första veckan i advent! Själv tillbringade jag den andra advent mest på resande fot hem från mannens och min långweekend i Bryssel. 
Vi startade dock upp dagen med en mysig frukost innan vi packade ihop och begav oss hemåt. Det tog två morgnar innan vi hittade det mysiga caféet. 
Som det oftast är nere i Europa, som jag har uppfattat det, ingick det ingen frukost på hotellet där vi bodde och frukosten de erbjöd för 8 euro var inte mycket att hurra för. Den första morgonen provade vi deras frukost och den andra åt vi på Mc Donalds innan vi hittade det mysiga caféet bara ett stenkast från vårt hotell. Så besöker ni Bryssel och letar efter frukost i området kring Place Sainte-Cathrina så kan jag rekommendera café Velvet Peck. De har ett varierat utbud av bowls, smoothies, mackor och färskpressade juicer och en trevlig atmosfär.


Men nu sitter jag här hemma i vanlig ordning och dricker mitt kaffe och myser med två adventsljus tända och funderar på om det kanske är dags att  stänga ner och dra till jobbet. Finns säkert en och annan faktura att attestera efter ledigheten och säkert någon sjuk personal som ska ersättas med vikarie, så det är nog bara att ta tag i dagen och få den överstökad. Ikväll när jag kommer hem ska jag gå igenom mina bilder från Bryssel och sätta ihop ett längre inlägg med vad vi mer gjorde där. 

Önskar er en bra start på den andra veckan i advent!
Kram Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar