lördag 3 juni 2023

Tunnbrödsrulle med lax, kaviar och ägg till picknicken

Jag måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i picknick.
Att jag mer än gärna går på picknick.



Jag gillar helt enkelt att göra utflykter



och äta ute i det fria. 



Ordet picknick förekommer ofta här i bloggen 
och det finns en del bilder på picknickfiltar
 

och trevliga stunder ute i det fria.



Det behöver inte vara några längre utflykter. 
Jag tar gärna med mig filten en varm sommardag och dricker något svalkande

Rabarbersaft

i skuggan under ett träd.


Till och med på vintern tycker jag om att umgås och äta ute i friska luften
men då föredrar jag något värmande i glaset.



Idag packade jag picknickkorgen med tunnbrödsrullar,
som är perfekt picknickmat, och bjöd mina föräldrar på.

Tanken var att vi skulle göra en utflykt men dagsformen var inte den bästa
så det fick helt enkelt bli en lunch hemma istället.
Funkade och var trevligt det med :)
 
 

0,5 gurka
2 kalla hårdkokta ägg
4 små kalla kokta potatisar
200g kallrökt lax
1 dl crème fraiche
4 msk kaviar
2 msk skuren dill
nymalen svartpeppar
salt
4 bitar tunnbröd
 

Vad äter du helst på en picknick?
Gillar du förresten överhuvudtaget att duka upp och äta ute på en filt?
Jag älskar't!

 

2 kommentarer:

  1. Åhh så många bra picknickstips. Jag älskar också att äta ute på någon mysig plats, gärna vid vatten. Oftast blir det mackor eller sallad. Ibland har vi köpt varsin inlagd strömming och haft på bröd. Mums! Ha en bra dag! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inlagd strömming är ju mums!! Ha en fin dag du med! Kram

      Radera