fredag 1 augusti 2014

Örtrostad potatis till det grillade



Härliga fredag! och vädret ser ut att hålla i sig (och som tur är det liite svalare i luften nu så man kan vara ute utan att förgås) så man kan starta grillen i helgen. Förra helgen rostade jag potatis med örter till det grillade. Tomaten, mozzarellan och champinjonerna var sånt som inte gick åt när jag gjorde Amirs baskiska pintxos och som också passade fint till det grillade. Önskar er en trevlig helg!
 
Örtrostad potatis
4 portioner 

ca 1 kg potatis
1,5 msk olivolja
2 msk smör
2 tsk torkad timjan el 2 kvistar färsk
2 tsk torkad rosmarin el 2 kvistar färsk
Salt
Peppar

Gör så här
Skala och skär potatisen i tunna skivor
Blanda örter och kryddor med oljan
Sprid ut potatisen i en ugnssäker form
Blanda runt med oljan och smöret
In i ugnen i 175 grader i 20-25 minuter

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tusen tack för din fina kommentar "inne" hos mig! Nu har jag kikat runt lite på din blogg och inser att du precis gjort livet lite enklare för mig. Efter snart 7 veckors sommarlov börjar fantasin till alla luncher och middagar, vardag som fest att tryta... Nu vet jag vart jag ska få inspiration :) Detta är bloggen jag letat efter utan att veta om det ! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, att inspirera och göra vardagen lite lättare är precis vad jag vill med min blogg!
      Må så gott! / Birgitta

      Radera