torsdag 18 september 2014

En bra start på dagen

En stressig morgon kan påverka negativt på resten av dagen. Ofta förbereder jag redan kvällen innan vad jag ska ha på mig och med mig. Jag brukar gå upp i god tid så jag hinner klä mig, äta frukost och koppla av med en kopp kaffe, den uppmärksamme förstår att det är då jag bloggar. Ibland händer det, som jag berättade om HÄR, att jag åker till simhallen efter att ha ätit min frukost. Frukost är viktigt att få i sig, viktigaste måltiden om du frågar mig, för att kunna vara fokuserad och ha energi en hel dag.

Jag brukar äta gröt till frukost, 


och vill man spara tid går även gröten att förbereda kvällen innan. 
Recept på Overnight oats hittar du HÄR


Vill man variera och göra en frukostpudding istället hittar man recept på det HÄR

I helgen som var kom jag över lite lingon som jag mixade ihop med lite socker.
Det har jag toppat gröten med den här veckan.

 Rårörda lingon

5 dl råa lingon
0,5 dl socker

Gör så här 
Mixa bär och socker
Häll i plastburk/ar och frys in
Eller ställ i kylen och ät direkt

En bra start på dagen ger dig större möjlighet att få en fortsatt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar