fredag 29 september 2017

Bokmässan

Äntligen blir det av att jag ska åka på bokmässan i Göteborg!
I flera år har jag tänkt när bokmässan varit över att dit ska jag åka nästa år men så går året och jag glömmer bort den och så har det aldrig blivit av. Men i år så...
Synd bara att den glädjen överskuggas av en viss oro för att det ska bli en våldsam lördag i Göteborg i och med att den nazistiska motståndsrörelsen NMR planerar att genomföra en demonstration :(
Eftersom jag aldrig tidigare har besökt bokmässan har jag inte riktigt någon plan för hur jag ska lägga upp besöket. Antar att det mest blir att strosa runt och kolla in vad som erbjuds.
Området för trädgård och mat ska jag i alla fall inte missa och Mia Thörnblom tänker jag lyssna på. Emelie Shepps nya bok i serien om åklagaren Jana Berzelius från Norrköping vill jag köpa och få signerad. Och så hoppas jag på tips och inspiration för mitt egna skrivande. Ja, det finns nog hur mycket intressant som helst att se och höra. Blir säkert inga problem.
Mannen följer med mig och vi åker redan i eftermiddag. Ikväll har vi bord bokat på Steampunk bar. Rustik pubmat i en miljö influerad av viktoriansk industrialism. Spännande! Det ser jag fram emot.        
                                                                                      Trevlig helg!



4 kommentarer:

  1. Hoppas du får en trevlig vistelse trots oroligheterna. Spännande med bokmässa. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härligt var på bokmässan för några år sedan så kul:)
    kram Milla

    SvaraRadera
  3. Ditt eget skrivande? Berätta gärna mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så mycket att berätta om än att jag har lite av varje som ligger i byrålådorna, påbörjat men inte avslutat. T ex en berättelse om en väverska som levde i Norrköping runt 19oo-talet, Norrköping är ju en gammal textilstad, en barnbok som jag skrev för/tillsammans med barnen när de var små som jag skulle vilja ha illustrerad, och en del haiku-verser som jag tänkte bildsätta med egna fotografier. Och så skriver jag ju här i bloggen :)
      Alltså inga storslagna drömmar om att bli författare eller så men lite smått och gott som hamnar på pränt lite då och då.

      Radera