fredag 22 december 2017

Späckat schema med Kiwi Experience

Oj, så mycket vi får se och göra på vår resa och allt går i ett rasande tempo. Hinner knappt smälta alla upplevelser och intryck eftersom de avlöser varandra utan pauser.
Vi har de senaste fyra dagarna besökt lysmaskgrottor, jag till fots och de andra i familjen genom att klättra och åka gummiring i grottorna,


fått guidad tur i Hobbiton,


tillbringat en em, kväll och natt hos maorierna med lekar, tävlingar och middag,


åkt luge på en vulkansluttning,


kokat ägg i het källa,


och så har mannen och sonen hoppat tandemhopp med fallskärm över Tauposjön, en vulkankrater.
Dessutom har vi åkt många mil med buss och gjort många stopp på vägen för att få uppleva detta fantastiska landskap med gröna kullar, skogslandskap med stora trädormbunkar som får en att tänka på Jurassic park och ett vulkaniskt landskap där det puttrar och pyser lite över allt.




Idag har vi i alla fall haft en ledig dag från bussen och vilat upp oss med varma bad i naturliga pooler med varmt vatten från underjordiska källor.


Men i morgon, på självaste julafton, drar vi vidare igen till River valley där det står White water rafting på schemat för de andra i familjen. Själv tänkte jag ägna mig åt en lite lugnare aktivitet, nämligen en promenad till vattenfallen.
Något särskilt julfirande lär det inte bli men något gott till middag kanske vi får i alla fall.  
Kram Birgitta

3 kommentarer:

  1. Vilken spännande resa ni gör. Häftig att få se var hobbitarna spelades in. Ha en fortsatt härlig resa. God Jul på er. Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hobbiton var en av höjdpunkterna på resan😊
      God jul till dig med. Kram

      Radera
  2. Vilket äventyr! Jag följer på avstånd här hemma från kylan och allt det går. Visst saknar jag ljus och värme, men allra mest färgerna, tror jag! Ja, jul blir det ju vare sig man vill eller inte:). En god jul önskar jag dig!

    SvaraRadera