tisdag 20 november 2018

Mitt yogarum/fotostudio är invigt

I söndags invigde jag mitt nya yogarum/fotostudio :)
I ena halvan av dotterns rum, som jag tidigare har berättat är på äventyr i alperna, har jag gjort plats för min yogamatta. Klar att landa på när andan faller på. 
Önskar mig bara ett fårskinn också, så det blir mjukt och skönt när jag yinyogar.

 

Och i den andra halvan, på skrivbordet, har jag ställt upp några förvaringsboxar för att skapa nivåskillnader och sedan lagt ett stort tygstycke över. Här kommer jag nu kunna duka upp och fota diverse läckerheter och pynt inför julen.
Dotterns bordslampor får funka som spotlights.


Det blir ett väldigt starkt ljus av spottarna. Antar att det är här bland annat som en reflexskärm skulle kunna vara till nytta, för att dämpa ljuset och göra det mildare. 
På helgerna, när jag är hemma under dagtid, blir det bra att fota i ljuset från fönstret.
På önskelistan här står det stativ och reflexskärm.


Jag är mycket nöjd med att med så små medel lyckats få till en plats för lugn och ro 
och en plats där jag kan ta skapliga foton även om det är mörkt om kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar