tisdag 1 september 2020

Nyfiken

 

Kände att jag behövde lite inspiration inför hösten och uppdatering av skafferiet. Vad finns det för nya spännande produkter ute i handeln just nu? Så jag tog och beställde månadens Smakbox Skafferinytt. Och jag blev inte besviken. Boxen var full med spännande nyheter. Många av produkterna var visserligen gamla trotjänare, men ändå i ny tappning. Men det var särskilt en produkt som fångade mitt intresse. En smaksättare med rostad svart vitlök som ska passa särskilt bra till champinjoner och rotfrukter och på fredag kommer den att användas till fredagsmyset. Kanske även grillen åker fram då. Det var ett tag sedan den användes här hemma. Har ni grillat mycket i sommar?

Jag valde smakinriktningen "nyfiken" på boxen av just anledningen att få tips på nya spännande produkter. Och vegonade black garlic var som sagt inte den enda... Så jag är nöjd 🤗

 

4 kommentarer:

  1. Hur ser den ut vitlöksförpackningen? Jag har köpt svart vitlök en gång, gott. En annan gång majonös med svart vitlök och rostad lök, den blev dock en besvikelse då det medst var kolfärgad majonäs.

    SvaraRadera
  2. Nu såg jag förpackningen :) Pulver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en trögflytande massa/pasta som jag klickade ut över plåten med grönsaker och champinjoner. Efter halva tiden i ugnen rörde jag om så kryddblandningen fördelade sig övet alla grönsaker. Det smakade inte jättemycket. Kanske mängden grönsaker blev för stor till bara en påse. Det stod att påsen skulle räcka till 1,5 kg grönsaker och kanske jag gjorde lite mer än det...

      Radera
  3. Låter ju spännande! Svart vitlök har ju sådan god smak...nästan så jag faktsikt glömt bort den. Måste gå in och läsa om just det här med smakboxen

    Kram Kajsa.

    SvaraRadera