onsdag 7 oktober 2020

Uppdatering av middagsfavorit - paprikakyckling

Igår lagade jag en av våra middagsfavoriter här hemma, paprikakyckling.
Receptet finns redan här på bloggen men jag tänkte att jag skulle ta och uppdatera receptet med nya snyggare bilder. Enkel, snabb och god vardagsmat. Väl värd att lyfta.

Jag brukar koka färsk pasta till, det går snabbast, men det passar även med kokt potatis eller ris till.


  
Paprikakyckling
4 portioner
 
4 kycklingfiléer skurna i bitar
  2-3 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
1 msk paprikapulver
2-3 paprikor i olika färger
1 tsk salt
2 msk ketchup
  1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1 dl creme fraiche
 
Till servering
Pasta, ris eller potatis
Sallad
 
Gör så här
Skala och hacka den gula löken
Fräs löken i en gryta
Strö över paprikapulver
Skär paprikan i tärningar
Blanda i paprika, pressad vitlök, 
salt och ketchup i grytan
Häll på vatten och buljong
Koka i 5 min
Lägg i kycklingen och koka i 30 min
Späd ev med mer vatten
Blanda i creme fraiche
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar