söndag 20 december 2020

Julköttbullar och ett insta inspo

En laddning julköttbullar blev stekta igår. Recept!


När jag gör en stor laddning med köttbullar brukar jag använda mig av två stekpannor så det går lite snabbare och så steker jag köttbullarna bara lite hastigt på hög värme så de får stekyta och låter dem sedan gå klart i ugnen på 200 grader i 10 minuter.
Men igår när jag la ut bilden på mina julköttbullar på IG fick jag ett nytt tips som jag tänker testa nästa gång jag steker köttbullar. @liselottegustaf spritsar sin köttbullsfärs med engångssprits (finns på rulle) på bakplåtspapper, plattar till dem lite och steker dem sedan i ugnen på 225 grader i ca 10 min. Låter dem snabbt svalna av och steker sedan i stekpanna bara så många som hon behöver åt gången. Hur gör du?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar