tisdag 22 december 2020

Planerar ni att äta julmat som vanligt på julafton?

Håller ni på som jag och förbereder julmaten? Eller kommer ni fira på annat sätt i år? Jag har hört att många kommer fira julen utomhus med grillat. Nog för att det är så pass varmt så man kan tända grillen och äta ute men jag ser verkligen fram emot att äta den traditionella julmaten. Kanske att jag ser fram emot det särskilt mycket i år för att jag ännu inte har ätit någon julmat. Så här års brukar man ju i normala fall ha avverkat tre fyra julbord och känna sig ganska så klar med julmaten. Men i år har det inte blivit ett enda julbord för min del. Har ni ätit något julbord än? Eller har ni kanske provat på de alternativa julbordspåsarna istället?

Janssons frestelse


 
Inlagd sill

 

 

2 kommentarer:

  1. Först tänkte jag inte julpynta för det kändes så tråkigt. Men sen ändrade jag mig och julpyntade i allafall till första advent. Och tur var väl det för det är ju så mysigt. Sen har det varit väldans många turer om julfirandet och till slut landade att vi skulle vara själva, jag och sambon. Skulle vi äta julmat ellr...jodå, nu har jag bestämt mig. Ett riktigt ordentligt julbord tänker vi ha här hemma. Kan nog tro vi får mycket mat över. Men här ska det bli jul trots allt.
    Ha en fin jul
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag resonerar som du, klart det ska bli jul trots allt. Önskar dig och din sambo en riktigt god och mysig jul. Kram Birgitta

      Radera