söndag 7 februari 2021

Vinter på riktigt i Svärtinge skogsbacke

Alltså, hur fantastiskt är det ändå inte när det är vinter på riktigt!?
Inte bara korta snöfall som direkt töar bort och blir till slask och sörja,
som tyvärr
numera är mer regel än undantag här i Norrköpingstrakten,
utan att det är som den senaste veckan, helt vintrigt magisk!
Ja, jag hurrade väl kanske inte direkt när snön vräkte ner under ett dygn
så jag fick skotta fram bilen på morgonen och slira fram på delvis oplogade vägar
för att ta mig till jobbet inne i stan. 

Men när jag väl parkerat bilen
och pulsade fram på oskottade trottoarer i mörkret
var det bara mysigt. 


 
Ser ni Mumin där till höger på tegelväggen?

 

Tydligen en @sjostrom78 som förgyller väggarna i Norrköping med olika Muminkaraktärer. Får hålla utkik efter flera :)

Och efter det har det vara riktigt kallt,
så snön ligger fortfarande kvar som ett vitt täcke.
Det var till och med folk ute och pimplade på sjön Glan igår,
som såg ut så här förra helgen.

Vågat om du frågar mig,
men kanske att jag vågar mig på en promenad vid strandkanten idag,
för det är ändå något speciellt med de öppna vidderna ut över sjön.

Kallt klart väder ger ju fantastiska fotomöjligheter också.
Jag har fångat både gryning och skymning på bild den senaste veckan :)



Och tagit fantastiska vinterbilder ut över Glan
från Svärtinge skogsbacke.


Om ni frågar mig så får denna ovanligt vintriga vinter
gärna dröja sig kvar några veckor till,
så jag sedan har en anledning att njuta av dagsmeja och takdropp.
Som väl ändå är ett säkert tecken att våren är på väg.

Men först tar vi vara på och njuter av den vinter vi fått,
tycker jag.

Skön vintrig söndag till er!
Kram Birgitta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar