torsdag 12 oktober 2023

Saknar vardagslyxen

En bukett plockad i vår tidigare trädgård.
Vardagslyx!

Det jag saknar allra mest sedan vi flyttade till lägenhet är vardagslyxen att kunna pimpa hemmet med färska blommor från sin egen trädgård. Nu när säsongen för utflykter med husbilen på helgerna börjar lida mot sitt slut så ska jag börja unna mig en köpebukett på fredagarna. Färska blommor piggar upp och gör hemmet så mer levande och ombonat.
Hur blir det hos dig idag? Bukett från trädgården, köpebukett eller inget av det?
Man kan ju plocka sig en bukett vilda blommor också. Vet dock inte om det är så mycket blommor som växer i det vilda just nu. Det kanske det inte gör i trädgårdarna heller, när jag tänker efter. Det har ju varit några kalla nätter nu.

Hur som helst så önskar jag er en fin fredag,
med eller utan bukett!



2 kommentarer:

  1. Här får det bli lite kärleksört från trädgården. Allt annat har frusit. Jag unnar mig nästan aldrig köpebuketter. Jo tulpaner på våren. Humle i en bukett var ju väldigt fint. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Även här blir det kärleksört från trädgården. Köper ibland en bukett rosor, eller tulpaner. Trevlig helg och fortsatt kommande vecka. Kram Tummelisa

    SvaraRadera