tisdag 2 juli 2013

Duka för kaffekalas i bersån

När solen skiner, trädgården står i full blom och man har semester passar det perfekt med ett kaffekalas i bersån.
Baka vaniljbullar, några småkakor och duka romantiskt i pastelliga färger med pioner som dekoration, antingen flera i ett arrangemang eller en ensam i en liten glasskål och bjud in dina grannar på kafferep med påtår               
                     Polkagrisdrömmar                Servetter
               Löpare          Plommonfärgad mugg

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt det ser ut! Kaffekalas i bersån är verkligen sommar för mig. Det måste jag ordna ett när jag är tillbaka från vår miniresa. Ha det så gott så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga resor än för min del, jobbar nästa vecka också innan jag tar semester, men jag passar på att njuta om kvällarna efter jobbet av de härliga dofterna från rosor och smultronschersmin som sprids i trädgården, dofter perfekta för ett romantiskt kaffekalas i bersån :)

      Radera