söndag 16 mars 2014

Vårstädat och vårfint i både kök och fönster

Igår fick sig köket en rejäl vårstädning med tvätt av fläkt, spishäll, kakel, arbetsytor, skåpluckor och lådor. Ett litet kökstips, ni vet väl att målade ytor ska blötas nerifrån, tvättas uppifrån och torkas väl torra ;) 
Idag var det fönstrets tur att bli tvättat, få rena gardiner och vårfint på fönsterbrädan
 


 


Nu känns det riktigt bra att veta att allt är skinande rent och att det dröjer lääänge innan det behövs göras igen. Nackdelen med att dra igång storstädningen var dock att jag insåg att det även är länge sedan skåp och lådor städades ur inuti. Men det får helt enkelt bli en annan dag, för nu tänker jag inte göra ett dugg mer idag, inte mer än att åka till F&S och yoga, bara koppla av, njuta och känna mig riktigt nöjd med mig själv efter denna storstädar helg. Idag ska det dessutom bli extra trevligt att yoga, jag får nämligen sällskap :) Det är fler i bekantskapskretsen som fått smak för yoga, det tycker jag är kul!!

6 kommentarer:

  1. Vad fint du gjort! Jag måste också ta en riktig storstädning snart...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är motigt att ta itu med storstädningen, men det såå skönt när det det är gjort och man vet att det är rent och fräscht. Särskilt i köket, och toan, förstås...

      Radera
  2. Åh, vilken energi jag fick av att titta på dina fina vårbilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blir man pigg av vårljuset och de glada pastelliga färgerna =)

      Radera
  3. Härligt med vårligt (och rent!) även inomhus, och vilka söta uggleservetter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Servetterna köpte jag hos trädgårdshandlaren, där jag även köpte blommorna till mina små planteringar. De har så mycket fint, förutom blommor, det är en ren fröjd att göra ett besök där :)

      Radera