måndag 7 november 2016

Har köpt mig en fin bok att göra mina anteckningar kring min kost och motion i



Som jag skrev om här räcker det inte med att äta en varierad kost för att må bra, utan man ska äta allsidigt av vår artegna kost för att må som bäst, och då jag emellanåt har problem med stela och värkande leder och muskler och framför allt  med huvudvärk så bestämde jag mig för att föra en kost- och motionsdagbok för att kunna följa upp och jämföra och se om det gör någon skillnad om jag byter ut en del av min normala kost mot mer fet fisk, skaldjur, ägg, nötter och rötter (och med rötter menar jag rotfrukter ;) och pö om pö minskar på mängden gluten i min kost.
Att äta vegetariskt en dag i veckan, som vi i vår familj nu gjort under drygt ett år, kommer vi naturligtvis att fortsätta med. 
Nu blev det så att min nya fina bok är en almanacka för 2017, så det får helt enkelt bli mitt nyårslöfte i år, att föra kost- och motionsdagbok och att kvartalsvis stämma av och se om mina nya kost- och motionsvanor gör någon skillnad.
Men varför vänta med ny vanor till nyår?? Lika bra att ta tag i saken med en gång, så i morse bytte jag ut smörgåsen mot ett kokt ägg och under veckan är det inplanerat ett yogapass på F&S och ett besök i simhallen, och på torsdag när det är min tur att laga mat här hemma blir det gröna medelhavsbiffar med quinoa till middag, ett recept jag hittade hos Milla. Alltid en början :)


2017 - fortfarande ett oskrivet blad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar