lördag 29 april 2017

Min 3,5 km-runda på lördagar

Sedan årsskiftet har mannen och jag som rutin att varje lördagsmorgon promenera en slinga på ca 3,5 km.
Det hela började med att jag tänkte att jag skulle fota en och samma plats varje vecka till min kost- och motionsdagbok, för att kunna följa årstidernas skiftningar. 
Det resulterade i att mannen började följa med på mina promenader, 
och så har det alltså fortsatt...

Det är under denna promenad som jag fotar dessa två vyer.

När jag ändå har kameran med mig på promenaden brukar jag även fota andra händelser längs vägen. De senaste veckorna t ex har det varit en febril aktivitet bland fåglarna nere i vassen.


 Promenaden startar med en lätt uppförslutning.


I vår skog sker det en stor förvandling. Det förbereds och byggs för ett villasamhälle med 300 tomater, så under de här promenaderna kan vi följa vecka för vecka hur det nya samhället växer fram.


En stor väg har sprängts fram rakt genom skogen.


Efter att ha följt den blivande vägen kommer vi till det första fotostoppet ut över sjön för kost- och motionsdagboken.


Sedan fortsätter vi ner genom "ravinen".



Nedanför ravinen är det dags för nästa fotostopp...


innan vi vänder och tar sikte och sats för att ta oss uppför mördarbacken.


Kanske inte så hiskeligt brant men lååång och seg. 


Väl uppe på  toppen av backen planar det ut igen och man har en vacker utsikt.


Där nere står jag varje lördag och fotar den fint vindpinade bryggan :) 
Just den här dagen när jag tog bilden hade det kommit snö.
Vi är nu inne på slutetappen och vi tar oss hemåt på ytterligare en av de nya vägarna, där vi kan se vårt hus skymta i skogsbrynet.


Slingan avslutas sedan med att vi tar den första backen igen, men nu går det utför.


Nu vet ni vad jag pysslar med runt nio-snåret varje lördag :)

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar