tisdag 6 juni 2017

Blomstertrapp och krukträdgård

Nu kan jag ju inte påstå att anledningen till att jag i år planterar i krukor är för att vi har en för liten trädgård, för det finns gott om plats på våra 4500 kvm att odla och plantera, men en anledning, så god som någon, är ju att det underlättar när man ska vattna om alla blommorna är samlade på ett och samma ställe, och så är det ju så fint också med mycket blommor :)


Idén till blomstertrapp fick jag när jag rensade i det gamla dasset där alla ytterkrukor har en tendens att hamna och jag funderade på om jag skulle slänga alla udda krukor.
Men så hittade jag två gamla trasig fönsterbrädor i marmor och tänkte att de matchar ju alla udda zinkkrukor. Och idén till blomstertrapp med zinkkrukor var född.


Krukträdgården fick jag idén till när jag såg programmet Trädgårdstider och de gjorde ett besök i en engelsk trädgård där de planterade och arrangerade krukor i en krukträdgård. Och då fick plötsligt de svarta udda plastkrukorna i dasset också ett användningsområde.


Nu är det ju nyss sådda frön i mina krukor och nya, ännu inte så stora, sommarblommor planterade, så just nu ser det inte mycket ut för världen i min krukträdgård men om ett par veckor hoppas jag det är riktigt frodigt.


Idag är det Svenska flaggans dag. Ska du fira den på något särskilt sätt? 
Jag har i alla fall hissat flaggan...
Annars tänkte jag mest njuta av den lediga dagen och det vackra vädret. 


                                                        Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Så fiffig idé med krukorna. Jag gillar också att ha mycket krukor. Så fint det blev. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera