fredag 10 november 2017

Fredagsfeeling!

Några ätbara tips inför kvällen.
Pizza Tortilla, pizzasås och något smarrigt pålägg är allt som behövs för en hemmagjord tortillapizza. Snabbt och enkelt!


Två andra fredagstips som är klara på ett kick är kycklingwrap 


och tacogryta.


Fläskfilé i dragonsås kommer bli en riktig hit. Jag lovar!


Vad ska ni hitta på i helgen? Själv ska jag ägna mig åt bland annat inköp av små, bra att ha prytlar inför Nya Zeelands resan. 
Att planera för att vara på resande fot i fyra veckor med endast ett handbagage/ryggsäck som packning, som dessutom får väga högst 7 kg, är en utmaning. En rätt angenäm utmaning : Jag får en sån befriande känsla när jag inte behöver ha en massa prylar att ta ansvar för. Och helt ärligt, hur mycket av det man plockar med i resväskan "som är bra att ha i fall att" använder man?
Så i helgen ska det handlas resekit av olika slag, typ tandkräm och schampo i små förpackningar. Zip-påsar tror jag blir bra att dela upp saker i, så sakerna är lite organiserade i ryggsäcken och inte bara ligger huller om buller. 
Och så behöver jag ett par nya lättviktiga regnbyxor. Annars är det  gammalt och nött som gäller i klädväg, som jag kan slänga av med och istället köpa nytt under resan. 

Hopp, då var det bara att ta sig an veckans sista arbetsdag och spurta mot helgen!
Fin fredag och trevlig helg! Kram Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar