onsdag 28 februari 2018

LLB - Lemon, Lime & Bitters

En stor del av nöjet med att resa är att upptäcka nya smaker.
En varm dag på Nya Zeeland beställde jag en Bundaberg Lemon, Lime & Bitters. 
En dryck som var riktigt läskande god med sin bittersöta smak. 
Min spontana tanke var att det här måste jag försöka blanda hemma.


Sagt och gjort. En inte lika varm dag här hemma blandade jag min egen LLB. 
Och visst blev den god och läskande med inslag av kardemumma, kanel och kryddnejlika. Kommer bli en favorit i sommar.


LLB - Lemon, Lime & Bitters

20 cl Sprite
3-4 stänk Angostura Bitter
Citron och lime

Gör så här
Fyll ett glas med is
Fyll på med Sprite
Toppa med bitter
Pressa över citron och lime

1 kommentar:

  1. Coolt, en importerad drink! Visst är det roligt med nya smaker!

    SvaraRadera