lördag 1 augusti 2020

Lägesrapport från min sommar 2020

Norrköping by night

Hur har ni det där ute i Sommarsverige? Kan tro det är varierat väder (alltså typiskt svenskt sommarväder) och att många av er semestrar på hemmaplan i år. Kanske har ni köpt er en båt eller husbil, verkar vara populärt i år, eller så kanske ni snickrar på nya altaner och uteplatser? Själv jobbar jag på på mitt nya jobb som ekonomiassistent och tycker jag börjar få ett grepp om vad jag förväntas uträtta och börjar få en bild över sociala koder och vilka regler och bestämmelser som gäller på just den här arbetsplatsen och i Norrköpings kommun. Som jag förutspådde så går ju allt ner på halvfart under sommaren så jag har haft förmånen att lära känna halva styrkan på kontoret åt gången och haft tid att sätta mig in i vad som kommer ingå i mina arbetsuppgifter.
Men förutom jobb så har jag även hunnit med lite olika trevligheter på helgerna med släkten, både på mannens och min sida.







Men även några vardagskvällar har jag fått viss semesterfeeling
med musikquiz och god mat på Hugos i Norrköping.


Och igår kväll hade jag, mannen och sonen fredagsmys på Cabo Taqueria i Norrköping :)


Det var en liten lägesrapport från mig.
Och även om vi går in i augusti nu och någras semestrar redan är slut
så är inte sommaren slut, utan det kommer fler fina sommardagar.
Jag lovar ;)

Så ha det fortsatt gott där ute i Sommarsverige!
Kram Birgitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar