söndag 29 november 2020

Första ljuset i advent är tänt


 Igår morse när jag drog upp rullgardinen infann sig en härligt frostig adventsstämning. Jag var lite orolig att första helgen i advent skulle bli en grå och slaskig historia.  
Men så blev det alltså inte, till min glädje 🤗

Så igår var det mössa på och så var jag ute och pyntade med ljusslingor i trädgården på förmiddagen och på eftermiddagen var vi in till Norrköping och promenerade runt och tittade på hur fint stan är upplyst med Norrköping Light festival.

 Fler bilder på mitt Instagram @minlillakokvrå

Och idag har det blivit städat och pyntat med adventsljus och stjärnor även inomhus.
Så nu är det bara att luta sig tillbaka med ett glas värmande saffransglögg
och känna sig nöjd och mysa i ljusets sken. 

Fortsatt trevlig första advent!

2 kommentarer:

  1. Här nere i söder är det mer plus än minus och det var endast i måndags morse vi var tvungna att skrapa rutorna. Men så mysigt med ljusfestivalen i Norrköping, kan tänka mig att det var vackert. Hoppas på komma upp i stan i helgen och titta på all julskyltning.Hörde att vår Folkets park mitt i Malmö ska blivit ett vitt vinterland med massor av fint.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man inte gärna ska vara inne i varuhusen och trängs så är det ju fint att iaf kunna gå och titta i julpyntade skyltfönster :)

      Kram Birgitta

      Radera