måndag 21 juni 2021

Semester



Idag börjar min efterlängtade fyraveckorssemester. Jag vet inte hur många år sedan det är som jag hade en sammanhängande fyraveckorssemester. Jag bytte jobb lagom till sommarsemestern förra året och fick då nöja mig med en vecka sommarsemester och sedan tre veckor sensommarsemester när mina nya kollegor alla hade kommit tillbaka från sina sommarsemestrar. Och på min förra arbetsplats var det inte möjligt att ta fyra veckor i sträck då ingen vikarie sattes in och vi kollegor inte heller täckte upp för varandra. Men i år är det alltså äntligen möjligt för mig att loppa mig i hela fyra veckor. Ska bli såå skönt!! Smolken i glädjebägaren är dock att mannen och jag bara får en vecka semester tillsammans :( Vi får se vad vi hittar på för skoj tillsammans den veckan.
De andra tre veckorna tänker jag iallafall ta bilen en hel del och göra dagsutflykter i närområdet. Besöka loppisar och mysiga miljöer både i städer och ute i naturen.
Jag har också en del projekt inomhus att ta tag i om vädret inte skulle vara så medgörligt. Och jag ska bada, cykla, gå, läsa, baka, sy, måla, skriva....
Ja, ni hör, jag behöver iallafall inte vara sysslolös under min semester. Men framför allt ska jag inte stressa mig igenom mina lediga dagar, utan ta dagen mer som den kommer och njuta av min ledighet.
Det kanske blir något glesare mellan inläggen här på bloggen, beroende på vad jag hittar på, så jag vill passa på att önska dig som kikar in här en riktigt skön sommar! 

Kram Birgitta

2 kommentarer: