tisdag 18 januari 2022

Mål med träningen

Fortsätter på temat nystart, hälsa och mående.
Det är 7 år sedan jag hade som mål att genomföra VårRuset, 5 km, utan att gå. 

Och ja, jag nådde målet :) Men sedan rann den träningen ut i sanden. Springa har egentligen aldrig varit min grej, jag trivs bäst med att promenera, simma och cykla.
Nu funderar jag på om jag ska sätta upp något mål för min träning i år, som en morot liksom. Eller om jag ska nöja mig med att träna för min trivsel och måendes skull, för att inte stelna till och få ont lite här och där.
Ett mål kan ju vara att prova på nya sporter/träningsformer under året. Att
utmana mig själv att bryta mönster och vanor. Att helt enkelt våga lämna min bekvämlighetszon. Det är så lätt att man av slentrian och bekvämlighetsskäl gör som man brukar, men för att utvecklas måste man våga testa nytt. 
Den idén fick jag nu, eftersom jag ska följa med som "sällskap" till en arbetskamrat idag som ska börja träna på Friskis & Svettis. Hon har köpt ett tio-kort till att börja med. Klokt av henne, att inte köpa årskort direkt som sedan blir liggande oanvänt, utan mjukstarta och känna sig för. Ja, mjukstart och mjukstart... Hon ville gå på ett pass med dans och det enda passet som passade oss direkt efter jobbet var "dans explode"! Hoppas inte både hon och jag blir avskräckta, utan att vi istället blir sugna på fler danspass :)
Annars är padel en sport jag ännu inte testat... Har du?


2 kommentarer:

  1. Här är en som inte heller har testat padel. Gillar inte att springa heller men dansa är ju jättekul. Hoppas det blir givande. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dans är ju superkul, men så explosiv vet jag inte om jag kan säga att jag är, haha. Tror jag är mer soft... Kram

      Radera