tisdag 6 augusti 2024

Husbilssemester 2024

Idag är vi hemma i lägenheten för en paus från husbilen en dag. En mellanlandning för att tvätta, vattna blommor och packa en madrass för grabben att sova på en natt. Vi ska nämligen åka ner till Eslöv imorgon för att flyga helikopter med honom. Jag berättade här att han har utbildat sig till helikopterpilot. Men tyvärr är det svårt att få jobb med den typ av licens som han har.  Det är samma problematik inom den branschen som i många andra branscher, och i arbetslivet generellt, att arbetsgivare söker personer med erfarenhet och gärna anställer genom kontakter. Det är helt enkelt svårt att ta sig in på arbetsmarknaden utan kontakter och erfarenhet.
Men för att grabben ska få ihop flygtimmar och för att utbildningen inte ska vara helt förgäves så har han nu hittat ett företag där han kan hyra den typ av helikopter som han har certifikat på och erbjuda den som vill en helikoptertur över Eslöv, Lund och Malmö. 
Det ska bli spännande att flyga helikopter. Men jag som lätt blir åksjuk är orolig för att jag ska bli illamående. Tänker att jag får gardera mig med åksjuketuggummi innan vi lättar.

Annars har vi haft tre fina veckor på tur ute med vår husbil.

Vi har hunnit med Gunnebo Slott och trädgårdar.



 

Hindens rev i Vänern.








En vecka med släkten i Finland.


 Alla 17 hann med båten :)


 
 
 
 
 




Och en vecka på höga kusten.





 

 
 




 


Det var några bilder från vår semester så här långt. Tänker att det blir fler inlägg framöver med fler bilder från vår husbilssemester 2024. Ha en fortsatt fin sommar! Kram Birgitta

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar