söndag 25 augusti 2024

Mannaminne - Höga kusten

Alltså, @mannaminne_hogakusten 💯 En konst- och kulturby mitt i Höga Kusten som beskrivs som "Ett myllrande, färgstarkt och ständigt växande allkonstverk".
Jag skulle beskriva platsen som en salig blandning av diverse byggnader med en massa prylar, konstverk och historia från förr. Absolut värt ett stopp om man har vägarna förbi.
Men räkna med ett stopp på ca tre timmar, minst. Har ni varit där?

 

Nostalgi! Visst har vi fortfarande spårvagnar i Norrköping, men just denna var en av dem jag åkte mest med under min ungdom, Gula faran.  Trafikerade Vidablick - Hageby.

Tänk att den står här nu :)



 







 
Som sagt, en salig blandning...





Min hemmaplan...



Hahaha, intressanta regler, back in the days :)

 
Och så lite gamla bilar... 




 
De här bilder visar bara en bråkdel av allt som finns här på Mannaminne.
Så planerar ni ett besök, ta till ordentligt med tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar