måndag 21 juli 2014

Veckans receptbok - Amir Kheirmand bjuder på världens bästa mat

Under tio veckor förra året hade jag ett tema, "Veckans receptbok", då jag varje vecka tipsade om en receptbok som jag testlagade något/några recept ur och sedan la ut på bloggen. Det konceptet tänkte jag ta upp även i år. Vilka förra årets receptböcker var hittar du under etiketten "Veckans receptbok". Först ut i år blir Amirs kokbok


ni vet han som tog hem titeln Sveriges Mästerkock 2014.
Att köpa kokböcker blir rätt dyrt i längden så jag brukar låna dem på biblioteket, men just Amirs kokbok var jag så pass nyfiken på så jag köpte den så fort den gavs ut. Men tydligen var den inte tillräckligt inspirerande, för efter att ha bläddrat i den ett par gånger blev den liggande och jag har hittills inte lagat ett enda recept ur boken. Men det ska det bli ändring på nu. I veckan tänker jag laga Baskiska Pintxos och Amerikanska Cola-ribs, sedan får vi får se om det hinns med något mer. Så håll utkik i veckan efter recepten ur Amirs kokbok. Ni har väl inte missat min Facebooksida Min Lilla Kokvrå? In och gilla så ni inte missar nya inlägg, nya recept och annat kuligt som händer i Min Lilla Kokvrå. Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar