måndag 8 juni 2015

Enkel och dekorativ bordsdekoration för festen

Jag skrev ju igår att jag nu skulle lägga studentfesten bakom mig, men jag bara måste tipsa om den enkla, men dekorativa, bordsdekorationen jag hade.

5 bord med 10 små glasskålar. 
En gerbera och en kvist murgröna i varje skål.



Vill man ha en större dekoration tar man en större skål 
och fyller den med några fler blommor.


Två gerbera, en kvist murgröna och ett par små söta blommor från ett bollkryss 
 mer komplicerad än så behöver en bordsdekoration inte va'.


För att gerberan ska hålla sig flytande använder jag små  flytringar 
som jag placerar dem i, finns att köpa i blomsterhandeln.

Så här års är det även fint att lägga pioner i skålar.


Annan tålig blomma som också funkar bra är nejlikan.

Tips hur du kan göra dukningen ytterligare lite finare genom att vika servetterna med festliga servettvikningar hittar du HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar