söndag 23 augusti 2015

Födelsedagsfika och personligt inslagna paket



Idag har vi en 19-åring att fira här hemma, 
och det gör vi med födelsedagsfika och paket. 


Personligt inslagna paket är bland det roligaste jag vet. Min högsta dröm när jag var i typ 10-års åldern var att jobba som paketinslagare på Åhléns till jul. 
Det var på den tiden man fick sina paket inslagna i affären, och på Åhléns hade de en särskild disk för paketinslagning. Det var drömmen, att få stå och slå in paket hela dagarna. Skulle jag faktiskt kunna tänka mig än idag :
En liten instruktion hur du enkelt slår in ett personligt paket hittar du HÄR






Fler kreativa idéer för kalaset/festen 
hittar du i boken Fest & färger.




Kanske du ska ställa till med ett finare kalas, som t ex ett bröllop, då kan det vara kul att slå in personliga gåvor till gästerna som de kan ta med hem. 
Förslag på gåvor hittar du HÄR 

6 kommentarer:

  1. Så mysigt med trädgårdsfika....och roligt att se gamla hederliga kaffekoppar :-) Vi har ett våffelcafe i närheten ....där man får beslutsångest över att välja sin kaffekopp i skåpet,de har bara udda koppar,och den ena finare än den andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska det vara gamla hederliga kaffekoppar när det bjuds på födelsedagsfika :)
      Förstår din beslutsångest!

      Radera
  2. Hipp hipp hurra för 29 åringen. Mysigt med kaffekalas. Ha en fon dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Tycker också att det är kul att slå in paket. Fast mest till folk jag känner så åhlens får nog klara sig utan mig :-) Ska kolla dina länkar en annan gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligast att göra någon man känner glad med ett fint paket :)

      Radera