lördag 3 oktober 2015

Månadens middagstips - vegetariskt i oktober


Tidigare middagstips...




och oktobermånad tänkte jag skulle bli en vegetarisk månad.

Så om du är intresserad av att delta med ett middagstips på temat vegetariskt...

  • Laga något vegetariskt och blogga om det på din blogg.
  • Skriv i inlägget att du är med i Månadens middagstips och länka hit.
  • Skriv en kommentar här i kommentarsfältet med länk till ditt bidrag.

 Senast den sista oktober vill jag ha ditt bidrag 
och i början på november publicerar jag ett vegetariskt inlägg med länkar till de som deltar.

Har du ingen egen blogg men ändå vill bidra med ett recept 
då går det bra att mejla recept och bild till 
studiolivskraft@gmail.com

6 kommentarer:

  1. Hej
    Här kommer mitt bidrag till tema vegetariskt http://millashalsoblogg.blogspot.se/2015/10/quesadillas-med-kikarter-spenat-och.html
    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt bidrag, låter gott och enkelt.

      Radera
  2. Vilken trevlig idé med månadens mat. Får fundera på om jag hakar på den här månaden. Vegetarisk mat är bra och något vi behöver äta mer av i allmänhet. Fin söndag till dig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vegetariska recept tas tacksam emot :) Tänkte försöka införa en vegetarisk dag i veckan, men det verkar inte vara helt enkelt att hitta recept som passar vår familj. Många recept jag tittat på innehåller ost av olika de slag och två av familjens medlemmar äter inte ost :(
      så därför tänkte jag på detta vis få lite tips på vegetariska middagar.

      Radera
  3. Här kommer vårt bidrag till månadens middagstips. En vegetarisk böngryta som påminner om köttfärssås i och med att den mixats till en slätare konsistens. Barnen på fruns förskola äter den med god aptit för de tror som sagt att det är köttfärssås, en perfekt maträtt att få skeptiker att äta mer vegetariskt. Kanske även din familj? ;)

    http://livsnjutarnasgourmetkok.nu/2015/10/06/en-vegetarisk-bongryta-som-paminner-om-kottfarssas/

    Ha en fortsatt fin vecka, kramizar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla! Ska testa och inte låtsats om att det är vegetariskt, så får vi se vad det blir för kommentarer :) Kramar!

      Radera