söndag 27 december 2015

Mer inspiration inför nyårsfesten

Kanske ni just nu är mitt uppe i planeringen av nyårsfesten!? 
Finns en hel del läckra recept både för förrätt, huvudrätt och efterrätt i Min Lilla Kokvrå och här har jag valt ut några som kanske kan inspirera.

Först några röror som jag tänker kan passa att starta upp festen med.




Fläskfilé är ett säkert kort till huvudrätten.




Något sött som avslutar middagen är ett måste.




Vickning däremot är inte ett måste men säkert uppskattat fram på småtimmarna.




  

4 kommentarer:

  1. Räkröra med sting. Det kan jag plocka med till vår nyår. Har du någon god efterrätt som man kan ha till nyår? Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räkröran är fin! Passar ju särskilt bra om du tänkte ha fisk till huvudrätt. Någon god efterrätt? Finns som sagt en hel del recept här i vrån, du kan använda sökfunktionen här i listen till höger för att hitta en passande efterrätt. Hade du tänkt dig något särskilt? Glass? Bakverk? Frukt? Choklad? Kanske mangoshots eller nutellafromage skulle kunna passa? Ha en bra dag! Kram Birgitta

      Radera
    2. Huvudmannen blir fisk. Tänkte nog att det får bli en key limepaj till dessert. Hoppas det ska smaka. Ha en fin dag Kram Pernilla

      Radera
    3. Key limepaj tror jag blir alla tiders :) Kram

      Radera