söndag 20 mars 2016

God morgon! med ljumma scones

Vilken härlig morgon vi har! Solen skiner och det ser ut att kunna bli en hel del utomhusaktiviteter idag.
Startade upp dagen med att baka scones med ingefärapulver och mörk choklad, så just nu, när jag sitter här och skriver till er, äter jag nybakta, ljumma scones till mitt älskade morgonkaffe. Mums! 
Recept, ingefärapulver och choklad fanns alla med i den Smakbox jag fick hem härom dagen för att testa. En ny prenumerationstjänst med nya smaker och produkter från små och stora varumärken i en box hem till kunden varannan månad. 
Är du också nyfiken på att hitta nya favoriter i köket så får du nu 15% rabatt på den första smakboxen med koden MINLILLAKOKVRA. Koden gäller t om sista juni. 
Läs mer på Smakbox.se.

Scones
med ingefära och choklad
16 st

5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 msk honung
3 tsk ingefärapulver
100 g smör
2dl yoghurt
100 g vit choklad
100 g mörk choklad

Gör så här
Blanda alla torra ingredienser
och nyp ihop med smöret till
fina små smulor
Grovhacka chokladen
och tillsätt den och yoghurten
Jobba snabbt ihop till en knölig deg
Fördela smeten i muffinsformar
Grädda mitt i ugnen
i 250 grader i ca 10 minuter 

tills de är gyllenbruna
både på ovansidan och undersidan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar