söndag 25 juni 2017

Kost- och motionsdagboken v25

Semestern är igång och magen var i början på veckan mer än lovligt svullen, bullrig och lös. Kan nu efter 24 veckor konstatera att det helt sannolikt är bröd och pasta som orsakar mina magproblem, samt fet och svårsmällt mat. Får helt enkelt sluta äta sådan mat, vilket jag ju i stort sett har gjort, och strikt hålla mig till pittabalanserande kost, som jag skrivit om HÄR, lätta måltider som innehåller mycket frukt och grönt. Perfekt sommarmat, alltså.
Jag har tidigare skrivit om att min huvudvärk har varit som bortblåst men veckorna före semestern var den tillbaks. Delvis antagligen pga stressen på jobbet som alltid infinner sig på vårkanten men också för att jag har fått ont i nacken. Problemet uppstod, tror jag, när jag gjorde armhävningar vid ett pass på F&S för några veckor sedan, och det har bara blivit värre eftersom jag inte kan låta bli att yoga och stå i plankan, rensa ogräs och gräva i trädgården.
Men nu är det som sagt semester och jag försöker koppla av från allt vad jobb heter, bara äta bra mat för min mage och vila min nacke. Vilket jag har lyckats med så där under min första semestervecka. Men nästa vecka, då...

En rätt mulen start på midsommardagen.


Vecka 25


Måndag
Frukost:Avokadosmoothie,
leverpastejsmörgås,avokado
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten
Lunch:Thaimat rester,vattenmelon
Dryck:Vatten
Mellanmål:Rabarberkladdkaka
Dryck:Kaffe
Middag:Kassler med ajvar relish och paprika,fullkorns couscous,sallad,gröna ärter
Mellanmål:Ägghalvor med laxröra,melon
Dryck:Öl

Tisdag
Frukost:Avokadosmoothie,avokado med laxröra
Dryck:Kaffe,proviva
Mellanmål:
Dryck:Vatten
Lunch:Thaimat rester
Dryck:Vatten
Mellanmål:Knäcke med ost
Dryck:Te,vatten
Middag:Spagetti och köttfärssås
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Ägghalvor med laxröra,jordgubbar
Dryck:Rosé
Träning: 30 min yoga och 40 min simning 

Onsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,rågbröd med leverpastej och saltgurka
Dryck:Kaffe,proviva
Mellanmål:Banan,yoghurt
Dryck: Vatten, kaffe
Lunch:Kokta ägg med Kalles kaviar, yoghurt med mango och kanelmüsli,nektarin
Dryck:Vatten
Mellanmål:Glass
Dryck:Kaffe,vatten
Middag:Falukorv- och currygryta,ris
Dryck:Mjölk
Mellanmål:Yoghurt med kanelmüsli och leverpastejsmörgås med saltgurka
Dryck:Rosé
Träning: 7 km promenad och 2 tim yoga

Torsdag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,rågbröd med leverpastej och saltgurka
Dryck:Kaffe
Mellanmål:Banan
Dryck:Vatten, kaffe
Lunch:Falukorv- och currygryta,ris
Dryck:Vatten
Mellanmål:
Dryck:Vatten
Middag:Broccolipaj med rökt ost,grönsallad
Dryck:Öl
Mellanmål:Matjessill med potatis,ägg och pepparrotsgrädde
Dryck:Öl

Fredag
Frukost:Matjessill med potatis,ägg och pepparrotsgrädde,jordgubbar med lätt vaniljyoghurt
Dryck:Proviva,kaffe
Lunch:Sill och färskpotatis
Dryck:Öl och nubbe
Mellanmål:Jordgubbstårta
Dryck:Kaffe
Middag:Grillat med potatissallad,grönsallad
Dryck:Öl
Träning: 2 km promenad/lunk och 30 min simning/bad

Lördag
Frukost:Matjessill med potatis,ägg,jordgubbar med lätt vaniljyoghurt
Dryck:Kaffe,proviva
Mellanmål:Glass
Lunch:Sill och potatis
Dryck:Vatten,nubbe
Middag:Rester från midsommarafton
Dryck:Öl
Träning: 4 km promenad

Söndag
Frukost:Fiberhavregrynsgröt,kokt ägg,sill
Dryck: Kaffe,proviva
Mellanmål:Jordgubbstårta
Dryck:Te
Lunch:Stekt halloumi och sallad med melon,salladslök,tomat,paprika,rädisor
Dryck:Vatten
Mellanmål:Smördegsrulle med nutella
Dryck:Kaffe
Dryck:Mjölk
Mellanmål: Eller typ godis ;) chokladkaka
Dryck: Rosé

Godis och annat onödigt gott
Är det midsommarvecka och semester så är det...

Fjolårets vass börjar få ge plats åt årets nya gröna vass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar