fredag 13 april 2018

Avokadosallad med yoghurtbollar


Äntligen fredag! Veckan bästa dag, om ni frågar mig! Någon som kanske håller med?
Har ni planerat något gott att äta till kvällen? 
Har ni provat yoghurtbollar?
Jag har ju nyligen öppnat ett instagramkonto, @minlillakokvra heter jag där, 
och det öppnade en hel ny värld av tips och inspiration 😃 
Varför dröjde jag så länge, undrar jag?
Hur som helst så fick jag syn på dessa spännande yoghurtbollar på Nyttigubbens insta-konto. Närmsta återförsäljare visade sig vara City Gross i Nyköping, så jag bad mannen handla hem ett par burkar när han var där på jobb. 
Annars är det Nabus mejeri i Malmö som tillverkar yoghurtbollarna.
Jag gjorde en avokadosallad och åt yoghurtbollar med chilismak till.
Riktigt goda och krämiga med syrlig smak av yoghurt och med sting från chili.
Passar även till grillat och stekt. Så får ni syn på yoghurtbollar i butiken så kan jag varmt rekommendera dem.
Till avokadosalladen hade jag, förutom avokado, blandad sallad, salladslök, suger snaps, körsbärstomater, rostade valnötter och ägghalvor. Och så ringlade jag över lite av solrosoljan från burken som yoghurtbollarna ligger i. Enkelt och gott.

Men det är inte det jag planerar att äta ikväll, utan ikväll ska det bli pizza med gravad lax, potatis och spenat. Märklig kombo på en pizza kan man tycka men den som aldrig provar något nytt får heller aldrig uppleva några nya smaksensationer.

Fin fredag, vänner!

1 kommentar:

  1. Intressanta bollar har inte sett dem i butik bara på Insta:)
    Ska leta lite mer aktivt för dem vill jag testa.
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera