fredag 24 maj 2019

En månad var hon hemma

Efter att ha varit i Österrike ett halvår kom hon hem den 20 april.


I dag skjutsar vi henne till Arlanda för nu har hon fått jobb på Nya Zeeland.

Vi var ju och hälsade på henne i Österrike, läs här, frågan är om vi ska kosta på oss ytterligare en resa till Nya Zeeland för att hälsa på. Det är såå lockande. 
Men nu var vi ju där för inte så länge sedan, på Nya Zeeland,
närmare bestämt årsskiftet 2017-2018.
Man kan läsa om vårt äventyr på andra sidan jordklotet bland annat här och här.
Och som jag skrev då tyckte dottern att det blev "lite för mycket familj" när vi var där och jag trodde att hon säkert snart skulle göra om resan på egen hand. 
Och mycket riktigt...
Nu ska hon ju inte bara ha semester utan även jobba men jag antar att det kommer bli en hel del naturupplevelser och äventyr när hon nu ändå åker dit. Hon har jobb i en skiduthyrningsbutik i tre månader, det är ju skidsäsong där nu på andra sidan jordklotet, men jag tror nog att hon passar på att stanna lite längre än så. 
Jag gläds med henne och unnar henne verkligen att få leva ett äventyrligt liv 
men jag är såå orolig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar