måndag 26 augusti 2019

Laxrullar med pepparrot till utflykten eller buffén

Igår fick jag och mannen anledning att packa picknickkorgen och dra till en sjö och bada. Vilket väder! Någon mer som passade på att sola och bada i helgen?


I picknickkorgen packade jag ner tunnbrödsrullar med lax, mango och pepparrot. Pepparroten ger lite sting till rullen men inte så det tar över. Riktigt gott! 
Passar även att skära upp i munsbitar till en plockbricka på ett mingel eller buffé.

Laxrullar med pepparrot 
2-4 rullar

100 g färskost
1,5 msk riven pepparrot
0,5 dl finhackad mango
1 krm salt
0,25 krm vitpeppar
 2 st tunnbröd
200 g kallrökt lax
1,5 msk finhackad gräslök

Gör så här
Blanda färskost, pepparrot, salt och vitpeppar
Bred ut på tunnbröden
Fördela lax, mango och gräslök över
Rulla ihop

I och med att vi åkte till en sjö och badade 
kunde jag även kryssa i en ruta i mitt Må bra Bingo
Tur jag hade att vädret slog om till sommar igen :) 

4 kommentarer:

  1. Åh, det låter verkligeb jättemysigt! Och ännu ett bra ta-med-lunchen-ut-recept, det sparar jag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, wraps och rullar är perfekt som utflyktsmat :)

      Radera
  2. Picknick, goda picknick rullar och sol, vad mer kan man begära. Så härligt!
    Och vilket väder vi fått. Man njuter för fullt igen ute.
    Tyvärr blev det inget sol och bad i helgen, men en lunch på stan och en grillfest där man kunde sitta ute länge. Det kändes toppen

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att ännu kunna njuta av att sitta ute om kvällarna :)

      Radera